sobota, 18 października 2014

Heelch O'Hops - słoneczna Kalifornia w jesiennej Warszawie

Dziś zrecenzuję ciekawostkę, na którą natknąłem się ostatnio, gdy wybierając piwa zawędrowałem w okolice półki z produktami zagranicznymi. Wśród dużej ilości piw szkockich, belgijskich i niemieckich zauważyłem dwie butelki w nietypowym rozmiarze. Jak się okazało były to piwa zza oceanu, jedno ze słynnego browaru Anchor, drugie z nieznanego mi wcześniej Anderson Valley. Nie zastanawiając się długo, włożyłem obie butelki do koszyka.


Piwo powstało w stylu double India Pale Ale, można się więc było po nim spodziewać wyraźnego aromatu chmielowego, intensywnego smaku ale i sporej dawki alkoholu, którego jest tu aż 8,7%. Po przelaniu do teku okazało się, że piwo ma ciemnopomarańczowy, lekko bursztynowy kolor i białą, drobnopęcherzykową pianę, która przepięknie zaczęła oblepiać ścianki szkła.

Ciekawa, kolorowa etykieta i ładna barwa piwa.

Zapowiadany przez producenta na etykiecie aromat cytrusowy gra tutaj pierwsze skrzypce, choć wyczuć poza nim można nuty kwiatowe i słodowe. Piwo nie jest mocno nagazowane lecz wydaje mi się, że wysycenie jest dobrane bardzo trafnie. Cytrusy i słodowość dominują również w smaku, a w ustach czułem ponadto akcenty żywiczne i korzenne, tworzące bardzo interesującą kombinację. Pijąc Heelch O'Hops na myśl przychodziły mi nie tylko owocowe sady czy żółte owoce ale również olbrzymie sekwoje rosnące w kalifornijskich lasach.

Takie piwo, aby dobrze zbalansować charakter słodowy i owocowy, powinno odznaczać się wyraźną goryczką. Producent Heelch O'Hops nie podał na etykiecie wartości IBU, lecz musi być ona wysoka, gdyż goryczka jest wyczuwalna i pozostaje w ustach tworząc wyrównany finisz. Duża zawartość alkoholu także nie pozostaje bez znaczenia, gdyż każdy łyk piwa wyraźnie rozgrzewa przełyk.

Podsumowując, bardzo się cieszę, że udało mi się spróbować Heelch O'Hops, gdyż jest to naprawdę dobre double IPA. Wyraźne, charakterystyczne dla amerykańskich chmieli, aromaty i zdecydowany smak tworzą bardzo smaczne i zbalansowane piwo, które z pewnością przypadnie do gustu wszystkim wielbicielom stylów zza oceanu.

0 komentarze:

Prześlij komentarz